Power Query to darmowy dodatek do Excela, który pozwala na analizowanie danych z wielu różnych źródeł. W ten sposób poszerza on możliwości Excela w analizie wielu danych, w szczególności z wielu różnych plików. Używanie Power Query nie wymaga programowania. Nie jest to też jedna z formuł, jak np. WYSZUKAJ.PIONOWO, ale stanowi osobne narzędzie Excela.
Szkolenie kierowane jest do osób, które pracują na dużej ilości danych, które znajdują się w wielu tabelach/arkuszach/plikach. Osoby te potrzebują dane ze sobą zestawiać/łączyć/podsumowywać/porównywać, aby ostatecznie tworzyć z nich raporty albo wyciągać na ich podstawie wnioski.
Uczestnicy powinni znać Excela przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym.
Nauczysz się pobierać i analizować dane z różnych źródeł, czyli:
Pobierać w jedno miejsce dane z wielu plików Excela
Transformować dane z różnych plików i wyświetlać je w odpowiedni dla Ciebie sposób
Tworzyć w wygodny sposób tabele przestawne z wielu źródeł
Aktualizować swoje raporty jednym kliknięciem, gdy dane w plikach źródłowych się zmienią
Zastąpić część rozwiązań, które opierały się na formułach lub VBA – użycie Power Query często jest prostsze (gdy potrafisz go odpowiednio używać)