Power Query to darmowy dodatek do Excela, który pozwala na analizowanie danych z wielu różnych źródeł. W ten sposób poszerza on możliwości Excela w analizie wielu danych, w szczególności z wielu różnych plików. Używanie Power Query nie wymaga programowania. Nie jest to też jedna z formuł, jak np. WYSZUKAJ.PIONOWO, ale stanowi osobne narzędzie Excela.
Szkolenie kierowane jest do osób, które pracują na dużej ilości danych, które znajdują się w wielu tabelach/arkuszach/plikach. Osoby te potrzebują dane ze sobą zestawiać/łączyć/podsumowywać/porównywać, aby ostatecznie tworzyć z nich raporty albo wyciągać na ich podstawie wnioski.
Uczestnicy powinni znać Excela przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym.
Nauczysz się pobierać i analizować dane z różnych źródeł, czyli:
- Pobierać w jedno miejsce dane z wielu plików Excela
- Łączyć wiele tabel w jedną tabelę.
- Transformować dane z różnych plików i wyświetlać je w odpowiedni dla Ciebie sposób
- Pobierać dane ze wszystkich plików we wskazanym folderze
- Aktualizować swoje raporty jednym kliknięciem, gdy dane w plikach źródłowych się zmienią
- Zastąpić część rozwiązań, które opierały się na formułach lub VBA – użycie Power Query często jest prostsze (gdy potrafisz go odpowiednio używać)
- Łączyć dane z różnych plików, mimo ich zróżnicowanej budowy
- Wybieranie spośród dużej ilości danych (z różnych źródeł) tylko tych potrzebnych i wyświetlanie w tabeli tylko tych właśnie danych.
- Łatwo dodawać nowe kolumny, według określonych zasad
- Łatwo edytować operacje wykonywane na danych
- Podstawy języka M