Przyspiesz swoją pracę dzięki skrótom klawiszowym w Excelu
Nie trzeba być zaawansowanym użytkownikiem Excela, który zna od podszewki wszystkie jego funkcje i opcje, by móc w znaczący sposób usprawnić swoją pracę z arkuszami kalkulacyjnymi. Wszystko za sprawą licznych skrótów klawiszowych, umożliwiających sprawne przemieszczanie się w obrębie skoroszytu. Sprawdź poniżej, jak przyspieszyć poruszanie się po Excelu oraz wykonywanie w nim operacji.
Ctrl + C kopiowanie
Ctrl + V wklejanie
Ctrl + X wycinanie
Ctrl + S zapisywanie pliku
Ctrl + P drukowanie
Ctrl + B dodawanie/kasowanie pogrubienia czcionki
Ctrl + U dodawanie/kasowanie podkreślenia czcionki
Ctrl + I dodawanie/kasowanie kursywy czcionki
Ctrl + A zaznaczenie całej wybranej tabeli (lub arkusza)
Ctrl + Z cofanie ostatniej operacji
Ctrl + Y ponowne wykonanie ostatniej operacji
Ctrl + F wyszukiwanie, otwiera okno narzędzia Znajdź
Shift + strzałka zaznaczanie zakresu komórek (kolejno, komórka po komórce) w kierunku wskazanym przez strzałkę
Ctrl + strzałka przejście do końca zakresu danych, jeżeli aktywna komórka znajduje się wewnątrz zakresu danych; przejście do początku następnego zakresu danych, jeżeli aktywna komórka jest pusta
Ctrl + Shift + strzałka działa podobnie jak Shift + strzałka, z tym, że dodatkowo zaznacza wszystkie komórki „po drodze”
Ctrl + Page Up przechodzenie do następnego arkusza (w lewo)
Ctrl + Page Down przechodzenie do następnego arkusza (w prawo)
Ctrl + D autouzupełnianie w dół w obrębie zaznaczonego obszaru
Ctrl + R autouzupełnianie w prawo w obrębie zaznaczonego obszaru
Ctrl + Enter wypełnianie wszystkich zaznaczonych komórek treścią znajdującą się w komórce aktywnej
Tysiące filmów szkoleniowych z Excela
Sprawdź za darmo calculatic.pl gdzie znajdziesz wiele więcej przykładowych zadań!