10 sposobów na utrzymanie efektywności przez 8 godzin
Zdarza Ci się przepracować niepełny wymiar pracy a resztę czasu poświęcasz na rzeczy niezwiązane z życiem zawodowym? A może, gdy zbliża się czas wyjścia z pracy skupiasz się jedynie na patrzeniu w zegarek? Jeśli chcesz pomóc sobie i firmie musisz koniecznie przeczytać ten artykuł! Przedstawiamy 10 sposób na to jak być efektywnym w pracy przez 8 godzin!
-
ZAPLANUJ WIECZÓR
Cały proces zaczyna się dnia poprzedniego. Tak, to prawda. Ważnym okresem jest czas wieczorny dnia poprzedzającego pracę. Jaka będzie u Ciebie wydajność pracy, jeśli położysz się spać o 2,3 w nocy? Będziesz przysypiać. Cały wieczorny proces powinien być zaplanowany i ułożony pod efektywność dnia kolejnego. Wpływa na to także dieta (produkty lekkie, łatwo trawiące się), „spokój w głowie” (ułożone życie towarzyskie, rodzinne) oraz wygodne łóżko (tego chyba nie muszę tłumaczyć?). Szereg elementów, które dosięgają nas wieczorem mają wpływ na dzień kolejny, także należy sobie zadać pytanie: „Czy na pewno robię wszystko dobrze?”
-
WYŚPIJ SIĘ
Wszyscy ludzie skonstruowani są inaczej. Andrzej ma czarne włosy, jest niski i bardzo porywczy. Bogdan jest wysokim blondynem o anielskim spokoju. Krysia potrzebuje 8 godzin snu, żeby wstać i oznajmić światu, że się wyspała. Edycie wystarczy 5 godzin, aby być kreatywną. Świat skonstruowany jest tak, aby nie było nudno – podobnie w kwestii snu. Jest to czynnik, które zależy od poszczególnych osób, także sam przekonaj się jak działa Twój organizm!
-
NIE WSTAWAJ NA OSTATNIĄ CHWILĘ
Jestem przekonany, że większość społeczeństwa nastawia budzik na ostatnią chwilę. To błąd. Robienie wszystkiego w pośpiechu skutkuje porannym stresem, napięciem oraz zapominaniem rzeczy, które przydają nam się w pracy. Jeśli mamy na późniejszą godzinę i śpimy długo – tracimy życie. A jak wiadomo – doba ma 24 godziny i czasu nikt nie cofnie. Naturalnym sposobem na „poranne dylematy” związane z budzikiem jest ustawienie daleko od łóżka, aby trzeba było wstać. Do tego przemycie twarzy zimną wodą i efekt gwarantowany. Wstaliśmy z łóżka mając dużo czasu! Widzicie uśmiech na swojej twarzy?
-
PRZYJDŹ DO PRACY WCZEŚNIEJ
Przychodząc do pracy wcześniej nie tracisz czasu na robienie rzeczy podrzędnych, lecz dalej ważnych. Przygotuj stanowisko pracy – np. włącz komputer; przynieś blisko siebie niezbędne artykuły; które będą Ci potrzebne; zrób kawę, herbatę; zadbaj abyś mógł w skupieniu zacząć wykonywać obowiązki.
-
WYZNACZ CELE
W pracy podobnie jak w życiu osobistym – dobrze jest mieć plan działania. Jasne! Czasem chcemy zrobić coś „innego” – ale nie na co dzień zdarzy nam się przypływ innowacyjnych pomysłów. Dobrze jest zaplanować 8 godzin, zrobić notatki z ilością poświęconego czasu na poszczególne zajęcia i przejść do działania. Wyznacz cele, które chcesz osiągnąć. Gwarantuje, że taki stan rzeczy pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych zastanowień i polepszy efektywność pracy pracownika.
-
RÓB SOBIE KRÓTKIE PRZERWY
Ludzie nie są robotami i potrzebują przerw. Rób je! Wstań, przejdź się, spójrz za okno. Istnieje wiele teorii na ten temat. Kontrargumentem będzie rozkojarzenie i zwolennicy tej teorii stwierdzą, iż chwilowe zmiany priorytetu podziałają na nas negatywnie. Oczywiście – punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ale posiadając własne doświadczenia jestem jak najbardziej za krótkimi relaksami.
-
NIE BÓJ SIĘ PROSIĆ O POMOC
Zdarzają się momenty – także w pracy, gdy nasza efektywność spada. Jednym z powodów może okazać się brak dalszych pomysłów. Rzadko zdarza się abyśmy byli sami w biurze. Nie stoi, więc nic na przeszkodzie, aby poprosić o pomoc, radę swojego kolegi/koleżanki. Co dwie głowy to nie jedna a współpraca jest czynnikiem rzutującym na efekty naszej pracy!
-
POSZERZAJ SWOJĄ WIEDZĘ
Uczymy się całe życie, dlatego warto zadbać o ciągły napływ wiedzy. Nawet, jeśli nadejdzie krytyczny moment siedzenia w pracy i nie wskórasz nic sensownego – łap wiedzę. Nie uwierzę, że nie posiadasz materiałów, których przestudiowanie pomoże Ci w przyszłości. Żyjemy w dobie wszechobecnego Internetu – coś do czytania się znajdzie! Nie trać godzin pracy na patrzenie w ścianę, chłoń wiedzę – odpłaci Ci się to.
-
MYŚL O DNIU JUTRZEJSZYM
Jeśli skończyły się zadania na dziś. Nic straconego! Może masz coś do zrobienia na jutro, przyszły tydzień, miesiąc? Dzięki planowaniu długofalowemu unikniesz stresowych sytuacji związanych z natłokiem obowiązków. Wielokrotnie moi współpracownicy dziwili się, dlaczego nie goni mnie czas. Recepta jest prosta. Podczas, gdy oni czekali na „dzwonek”, ja spokojnie pracowałem.
-
STOSUJ SIĘ DO PODANYCH WSKAZÓWEK
Wprowadzając w życie powyższe rady mogę dać Ci gwarancję, że 8 godzinna efektywność w pracy stanie się faktem i osiągniesz zadowolenie zarówno z osiąganych wyników jak i spokojnej, przemyślanej pracy.