10 sposobów na utrzymanie efektywności przez 8 godzin

Zdarza Ci się przepracować niepełny wymiar pracy a resztę czasu poświęcasz na rzeczy niezwiązane z życiem zawodowym? A może, gdy zbliża się czas wyjścia z pracy skupiasz się jedynie na patrzeniu w zegarek? Jeśli chcesz pomóc sobie i firmie musisz koniecznie przeczytać ten artykuł! Przedstawiamy 10 sposób na to jak być efektywnym w pracy przez 8 godzin!



  1. ZAPLANUJ WIECZÓR

Cały proces zaczyna się dnia poprzedniego. Tak, to prawda. Ważnym okresem jest czas wieczorny dnia poprzedzającego pracę. Jaka będzie u Ciebie wydajność pracy, jeśli położysz się spać o 2,3 w nocy? Będziesz przysypiać. Cały wieczorny proces powinien być zaplanowany i ułożony pod efektywność dnia kolejnego. Wpływa na to także dieta (produkty lekkie, łatwo trawiące się), „spokój w głowie” (ułożone życie towarzyskie, rodzinne) oraz wygodne łóżko (tego chyba nie muszę tłumaczyć?). Szereg elementów, które dosięgają nas wieczorem mają wpływ na dzień kolejny, także należy sobie zadać pytanie: „Czy na pewno robię wszystko dobrze?”

  1. WYŚPIJ SIĘ

Wszyscy ludzie skonstruowani są inaczej. Andrzej ma czarne włosy, jest niski i bardzo porywczy. Bogdan jest wysokim blondynem o anielskim spokoju. Krysia potrzebuje 8 godzin snu, żeby wstać i oznajmić światu, że się wyspała. Edycie wystarczy 5 godzin, aby być kreatywną. Świat skonstruowany jest tak, aby nie było nudno – podobnie w kwestii snu. Jest to czynnik, które zależy od poszczególnych osób, także sam przekonaj się jak działa Twój organizm!

  1. NIE WSTAWAJ NA OSTATNIĄ CHWILĘ

Jestem przekonany, że większość społeczeństwa nastawia budzik na ostatnią chwilę. To błąd. Robienie wszystkiego w pośpiechu skutkuje porannym stresem, napięciem oraz zapominaniem rzeczy, które przydają nam się w pracy. Jeśli mamy na późniejszą godzinę i śpimy długo – tracimy życie. A jak wiadomo – doba ma 24 godziny i czasu nikt nie cofnie. Naturalnym sposobem na „poranne dylematy” związane z budzikiem jest ustawienie daleko od łóżka, aby trzeba było wstać. Do tego przemycie twarzy zimną wodą i efekt gwarantowany. Wstaliśmy z łóżka mając dużo czasu! Widzicie uśmiech na swojej twarzy?

  1. PRZYJDŹ DO PRACY WCZEŚNIEJ

Przychodząc do pracy wcześniej nie tracisz czasu na robienie rzeczy podrzędnych, lecz dalej ważnych. Przygotuj stanowisko pracy – np. włącz komputer; przynieś blisko siebie niezbędne artykuły; które będą Ci potrzebne; zrób kawę, herbatę; zadbaj abyś mógł w skupieniu zacząć wykonywać obowiązki.

  1. WYZNACZ CELE

W pracy podobnie jak w życiu osobistym – dobrze jest mieć plan działania. Jasne! Czasem chcemy zrobić coś „innego” – ale nie na co dzień zdarzy nam się przypływ innowacyjnych pomysłów. Dobrze jest zaplanować 8 godzin, zrobić notatki z ilością poświęconego czasu na poszczególne zajęcia i przejść do działania. Wyznacz cele, które chcesz osiągnąć. Gwarantuje, że taki stan rzeczy pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych zastanowień i polepszy efektywność pracy pracownika.

  1. RÓB SOBIE KRÓTKIE PRZERWY

Ludzie nie są robotami i potrzebują przerw. Rób je! Wstań, przejdź się, spójrz za okno. Istnieje wiele teorii na ten temat. Kontrargumentem będzie rozkojarzenie i zwolennicy tej teorii stwierdzą, iż chwilowe zmiany priorytetu podziałają na nas negatywnie. Oczywiście – punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ale posiadając własne doświadczenia jestem jak najbardziej za krótkimi relaksami.

  1. NIE BÓJ SIĘ PROSIĆ O POMOC

Zdarzają się momenty – także w pracy, gdy nasza efektywność spada. Jednym z powodów może okazać się brak dalszych pomysłów. Rzadko zdarza się abyśmy byli sami w biurze. Nie stoi, więc nic na przeszkodzie, aby poprosić o pomoc, radę swojego kolegi/koleżanki. Co dwie głowy to nie jedna a współpraca jest czynnikiem rzutującym na efekty naszej pracy!

  1. POSZERZAJ SWOJĄ WIEDZĘ

Uczymy się całe życie, dlatego warto zadbać o ciągły napływ wiedzy. Nawet, jeśli nadejdzie krytyczny moment siedzenia w pracy i nie wskórasz nic sensownego – łap wiedzę. Nie uwierzę, że nie posiadasz materiałów, których przestudiowanie pomoże Ci w przyszłości. Żyjemy w dobie wszechobecnego Internetu – coś do czytania się znajdzie! Nie trać godzin pracy na patrzenie w ścianę, chłoń wiedzę – odpłaci Ci się to.

  1. MYŚL O DNIU JUTRZEJSZYM

Jeśli skończyły się zadania na dziś. Nic straconego! Może masz coś do zrobienia na jutro, przyszły tydzień, miesiąc? Dzięki planowaniu długofalowemu unikniesz stresowych sytuacji związanych z natłokiem obowiązków. Wielokrotnie moi współpracownicy dziwili się, dlaczego nie goni mnie czas. Recepta jest prosta. Podczas, gdy oni czekali na „dzwonek”, ja spokojnie pracowałem.

  1. STOSUJ SIĘ DO PODANYCH WSKAZÓWEK

Wprowadzając w życie powyższe rady mogę dać Ci gwarancję, że 8 godzinna efektywność w pracy stanie się faktem i osiągniesz zadowolenie zarówno z osiąganych wyników jak i spokojnej, przemyślanej pracy.

Przyjdź do pracy kilka minut wcześniej. Zorganizuj swoje miejsce pracy. Zrób kawę, herbatę. Włącz komputer.