Jak filtrować w Excelu?

Skupmy się na pytaniu jak filtrować w Excelu? Filtrowanie w Excelu jest bardzo często używanym narzędziem w Excelu. Poznasz je także na naszych kursach z Excela online. Excel pozwala umieścić filtr bezpośrednio w tabeli z danymi, tak aby nie było trzeba otwierać dodatkowych okien z narzędziami. Aby wstawić filtr (nazywany oficjalnie autofiltrem) musisz:



Zaznaczyć tabelę z danymi albo przynajmniej jedną komórkę w tej tabeli. Zobacz bardzo ważne informacje na temat tego, jak Excel rozpoznaje tabelę z danymi.

Przejdź w górnym menu do zakładki Dane i naciśnij Filtruj.

W tym momencie w pierwszym wierszu zaznaczonej tabeli pojawią się strzałki służące filtrowaniu.

W ten sposób wstawiasz autofiltr i możesz przystąpić do filtrowania

Gdy dane są już przefiltrowane, to w pewnym momencie chcesz wyłączyć filtr. Można to zrobić w kilku miejscach:

Klikasz na strzałkę filtrowania, w tej kolumnie, z której chcesz wyłączyć regułę filtrowania. Klikasz na Wyczyść filtr z. W tym momencie filtr się wyłącza, ale tylko z tej jednej kolumny. Jeśli w innych kolumnach też zostały ustawione reguły filtrowania, to one dalej pozostają włączone. Informacje o filtrowaniu w wielu kolumnach jednocześnie znajdziesz tutaj.

W górnym menu, w zakładce Dane, klikasz na przycisk Wyczyść. On z kolei, wyczyści wszystkie kryteria filtrowania, ze wszystkich kolumn.
W górnym menu, w zakładce Dane, klikasz na przycisk Filtruj. W ten sposób wyczyścisz wszystkie kryteria filtrowania, ze wszystkich kolumn, ale jednocześnie wyłączysz strzałki służące filtrowaniu. Strzałki zawsze możesz włączyć z powrotem, klikając ponownie na przycisk Filtruj.

Możesz użyć skrótu klawiszowego Ctrl + Shift + L, czyli tego samego co włączał autofiltr. Efekt będzie dokładnie taki sam jak po naciśnięciu przycisku Filtruj – filtrowanie ze wszystkich kolumn się wyłączy, a strzałki filtrowania znikną.

200 godzin szkoleń online z Excela

Wypróbuj platformę szkoleniową calculatic.pl i obejrzyj ponad 1300 filmów